![]() |
Hledět na parkovací zóny v dnešní podobě, aplikované v centru Prahy, jako na celopražský recept, je podle nás nevhodné. |
Rozšiřování zón se přesto nezastavilo, i když celopražská představa dosud není známa ani schválena. | |
Náš pohled, z Hostivaře a Horních Měcholup, je k tomu komplikován nejen nedokončenou dopravní sítí komunikací na celém jihovýchodě Prahy, ale také velmi řídkým systémem P+R záchytných parkovišť pro mimopražské spolupracovníky i turisty.
O již schválené podobě pražské nízkoemisní zóny ani nemluvě. |
|
Co dál? |
![]() |
Letos v červnu jsem byl, na zasedání zastupitelstva hlavního města Prahy, náměstkem primátorky pro dopravu z koalice ANOČSSDZeleníKDUČSLSTAN, napomenut z populismu. |
Zakončil jsem totiž mou interpelaci, týkající se zejména dopravních staveb na jihovýchodě Prahy tvrzením, že toto volební období je, pro občany zde žijící, spíše dobou temna.
|
|
Je či není? O tom je tento převánoční článek. | |
![]() |
V pondělí jsme na Magistrát hlavního města Prahy podali další připomínky k probíhající aktualizaci č. 2 Zásad územního rozvoje hl. m. Prahy.
Jedná se ale znovu „jen“ o připomínky veřejnosti.
|
Naše první připomínky, v rámci úvodního projednání aktualizace č.2 Zásad, jsme podali letos v dubnu (ZDE). | |
![]() |
Po měsících prodlev bez zřejmého důvodu společná koalice brzdičů STAVBY 511 Pražského silničního okruhu předvedla "majstršťouch".
Před parlamentními volbami se nyní snaží otočit ve svůj prospěch, a jako svůj úspěch prezentovat, srpnové vydání posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) na tuto stavbu.
|
Aktualizovaný posudek EIA by, bez jejich téměř tříleté brzdy, zřejmě byl hotov již v létě 2015 !! NEBYL. |
|
V PRAZE BY JINAK PADLA VLÁDNOUCÍ KOALICE ANO * ČSSD * ZELENÍ * KDU/ČSL* STAN, SLOŽENÁ Z ČÁSTI Z ODPŮRCŮ SILNIČNÍ DOPRAVY. |
![]() |
K TRVALE SLEDOVANÉMU TÉMATU Izítra.INFO
DOPRAVY JIHOVÝCHODU PRAHY Jak ovlivní dostavba Pražského okruhu číslo 511 život v Praze 15? Proč je tolik důležitá Hostivařská spojka?
|
Na tyto a další otázky odpovídal starosta Prahy 15 Milan Wenzl. ČLÁNEK ZE SERVERU PRAŽSKÝ PATRIOT NAJDETE ZDE |
![]() |
Jestli má Praha v dopravě někde svou Achillovu patu, je asi na jejím jihovýchodě. Chybí v něm jak část vnéjšího okruhu i poslední zbytek vnitřního okruhu, tak i radiála - propojení mezi nimi. |
V územním plánu chybu nehledejme. Paradoxně územní plány s těmito bolavými místy celé české dálniční sítě počítají již desítky let. | |
Řeči se vedou a čas plyne. Pětina Pražanů je co chvíli živena nadějí, že teď už to přijde. | |
Navenek toto "VRTĚTI PSEM" má vypadat, že se všichni moc snaží. Ve skutečnosti se ale z těchto obchvatů od roku 2011 nepostavil ani metr. |
![]() |
|
JSOU STÁLE V OHROŽENÍ. | |
Jaké plány v dopravě jsou pro jihovýchod Prahy vlastně přichystány? |
![]() |
Jak jsme avizovali v předchozím článku z 2. dubna, včera jsme na Magistrát hlavního města Prahy
podali připomínky k probíhající aktualizaci č. 2 Zásad územního rozvoje hl. m. Prahy. |
V tomto řízení jde zejména o polohu koridoru vysokorychlostní železnice přes území Prahy 15 a výrazně se dotýká jak území Hostivaře, tak i Horních Měcholup. Níže v tomto článku najdete jak jednotlivé připomínky, tak i krátký komentář ke každé z nich. | |
Jedná se ale „jen“ o připomínky veřejnosti. Proč? |
![]() |
VYSOKORYCHLOSTNÍ ŽELEZNICE V PRAZE 15 - TO NENÍ SCI-FI, ale dost možná první stavba páteřní dopravní sítě, ke které na Patnáctce dojde.
|
Přes území Prahy 15 má procházet trasa RS1 evropské vysokorychlostní železnice. Koridor této trasy je aktuálně aplikován do Zásad územního rozvoje hl. m. Prahy. | |
Harmonogram výstavby se proměňuje, ten optimistický začíná už v roce 2020 (to by bylo dříve, než začne stavba etapy 511 Pražského okruhu a Hostivařské spojky). Stavba má také prioritu Vlády ČR. Jde jistě o celostátně významnou stavbu, která ale ke zlepšení dopravy v Praze 15 nijak nepřispěje. | |
Jak ovlivní život na Patnáctce? A co nato místní radnice? |
![]() |
Téměř před rokem jsme psali o tomto plánu deformace páteřní dopravy na jihovýchodě Prahy. Něchtěli jsme z počátku věřit, že by někdo takový nápad mohl vůbec prosazovat. |
Důsledkem by bylo, že se z křížení Černokostelecké, Průmyslové a Štěrboholské spojky ( u Europarku ve Štěrboholech ), a to téměř celý den, stane vlastně jen jedno velké parkoviště. To by se táhlo až do Štěrbohol, Dolních Měcholup a Hostivaře, ale i do Strašnic. |
|
OMYL !!! Na pražském magistrátu se o něm znovu začalo jednat. | |
Jak má DEFORMAČNÍ PLÁN vypadat? |
Strana 1 z 3