INFORMAČNÍ WEB A OBČASNÍK pro Prahu 15 a okolí 
Hostivař | Horní a Dolní Měcholupy | Dubeč | Štěrboholy | Petrovice
ban pmenu
ban np
ban auto x
beran
kvetinym
papavera
buldoci neratovice
holeone
nakacabe

TOPlist

HOSTÉ PŘISPÍVAJÍCÍ SVÝMI ČLÁNKY

 
ods  TOP 091 
svob SSCR log
5 etapa mini
POKUD BY SE TENTO NOVÝ PLÁN REALIZOVAL,
TRANZITNÍ DOPRAVA ZŘEJMĚ NEZMIZÍ NEJEN Z HOSTIVAŘE A HORNÍCH MĚCHOLUP,
ALE ANI Z DUBČE, DOLNÍCH MĚCHOLUP A ŠTĚRBOHOL. 
Co je Hostivařská spojka? Je to vlastně spojnice (radiála) mezi vnitřním pražským městským silničním okruhem a tím vnějším. Je jednou z nejdůležitějších silničních dopravních staveb města na jihovýchodě Prahy.  
Co je stavba 511 ? Je to etapa Pražského silničního okruhu kolem Prahy, který tvoří segment stále nedokončené dálnice D0 páteřní evropské silniční sítě?
Co je městský okruh? Je to vnitřní pražský silniční okruh, který v Praze 15 nepozorovaně přechází na Štěrboholskou spojku právě proto, že jeho poslední segment, a to propojení z lanového mostu na Jarov není dosud dokončen.
Ve svém celku tyto plánované stavby tvoří silniční koncepci jihovýchodu Prahy. Bude-li narušen jeden díl, dojde k deformaci celé koncepce.
A o tomto nebezpečném plánu je zejména tento článek.
 
prujezdnosti

Hostivařská spojka řeší obchvat čtyř městských částí, ve kterých žije 40tis. obyvatel a bude procházet skrz dvě průmyslové zóny. Bude celistvou novou čtyřproudou komunikací, dnes pouze zakreslenou v územním plánu. Začíná v budoucím uzlu u lanového mostu (křížení s ul. Rabakovskou) a končí mimo Uhříněves na křížení s také ještě nedokončenou etapou (č. 511) vnějšího pražského okruhu mezi dálnicí D1 do Brna a D11 do Hradce Králové. 

HS mapa mini
tranzitní zatížení jihovýchodu Prahy
(zdroj mapa: ŘSD)
Pomůže chránit před tranzitem denně 40 - 50.000 vozidel ze Středočeského kraje, které dnes přes tyto městské části projíždějí, hledajíc co nejrychlejší způsob, jak se do Prahy dostat mimo neustále ucpanou Štěrboholskou radiálu.   plánované silniční stavby na jihovýchodě Prahy
(zdroj mapa: IPR)

Co je stavba 511 ? Je to etapa Pražského silničního okruhu kolem Prahy, který tvoří segment stále nedokončené dálnice D0 páteřní evropské silniční sítě?
mala mapa TZ vlada
TZ okruh
Denně v médiích slyšíme, že etapa 511 vnějšího pražského okruhu je důležitá i pro celou republiku. Ano je. 
Proto také vláda v květnu řešila velmi napjatou situaci ohledně sporu s EU ohledně projektové dokumentace již dávno připravených projektů, které už měly být realizovány, ale prý nemohou. 
Rozhodnutí Vlády by však mohlo i etapu 511 vrátit „do hry“, optimisticky i k dokončení před rokem 2020.
Zde najdete tiskovou zprávu a květnový plán Vlády ČR.
zdroj mapa: ŘSD
 tisková zpráva  květnový plán  

Pro desítky tisíc občanů výše uvedených městských částí je Hostivařská spojka stejně důležitá jako etapa 511.

Když však z této spojky vypadne její jedna část – etapa 5. (spojnice mezi ulicí Průmyslovou a Kutnohorskou), bude přerušena trasa na plánované dobudování vnitřního městského okruhu mezi lanovým mostem (křížení s ulicí Rabakovskou) a Jarovem (známá křižovatka „u Mototechny“). 

Městský okruh z Jarova pokračuje dále až do Tróje a do tunelového komplexu Blanka.

Hostivařská spojka a vnitřní okruh je, na rozdíl od vnějšího okruhu, investicí města. 

mapa2
Zelení, kteří sedí ve vedení jak na pražském magistrátu, tak i v Praze 15, nepodporují nejen realizaci Hostivařské spojky, ale ani dokončení městského okruhu mezi lanovým mostem a Jarovem. Prosazují vedení tohoto okruhu ve stávající trase od ulice Kutnohorské (od západního konce Dolních Měcholup) po ulici Průmyslové a Českobrodské přes Štěrboholy, Malešice, Kyje a Hrdlořezy. Přes minimálně 8 světelných křižovatek. 

Kdo situaci v místě zná, pak si jistě dokáže představit jízdu po takto modifikované radiále a městském okruhu přes uzel u Europarku a dál po ulici Průmyslové a Českobrodské.

Tento trvale ucpaný průjezd by samozřejmě nutil řidiče z takového dopravního torza sjíždět už v Úhřiněvsi nebo Horních a Dolních Měcholupech a jet přes Hostivař či Petrovice dále do pražského centra.

Obyvatelé ze Štěrbohol a Dubče by pak také byli vystaveni stejnému, ne-li vyššímu tranzitu, který zažívají už dnes.

zdroj mapa: ŘSD

Vnitřní (městský) a vnější (pražský) okruh a jejich radiály budou navíc dokončovány v době, kdy postupně nebezpečí hlukové zátěže obyvatel převládne nad nebezpečím emisí osobní automobilové dopravy. A i z tohoto pohledu je prosazování deformace dlouhodobého konceptu dopravního řešení jen těžko pochopitelné.

Část městského okruhu od lanového mostu na Jarov a Hostivařskou spojku je třeba už nyní zpátky pevně zařadit do investičních plánů Prahy na příštích 5 let tak, aby otevření etapy 511 bylo ve stejné době jako tyto navazující stavby. Také proto, že se za poslední 4 roky v této věci nic nepohlo vpřed.

Už léta na tento problém upozorňuji i na jednáních pražského zastupitelstva. Pokud bude i dále pokračovat nečinnost hl. m. Prahy a pokusy o deformaci dopravní koncepce, nezbývá než se razantně bránit.

Michal Frauenterka www.radni.cz

 


A V TÉTO RUBRICE NAJDETE TÉŽ NÍŽE TRVALE SLEDOVANÁ TÉMATA
ban tst hosivarsky lesopark ban tst zrusene projekty ban tst hostivarska spojka

reklama kacaba

ban pizza bezlepkova
worldslogo
ban kalendar

DNES JE pátek 21.2.2020

Svátek má Lenka, zítra Petr

Nejbližší místní události

Žádné události
ban cenik inzerce
ban nazory z Cech odjinud
ban tst hosivarsky lesopark