![]() |
|||
![]() |
ČTVRTEK 19.PROSINCE - PONDĚLÍ 23.PROSINCE 2019 PŘIJĎTE SI PRO KAPRA DO VIVO!Nakupte v obchodním centru VIVO! Hostivař v termínu 19. - 23. 12. a dostanete od nás vánočního kapra zdarma. |
||
zdroj: web VIVO | |||
![]() |
![]() |
SÍŤ DOPRAVNÍCH STAVEB |
Tato část se věnuje prvním dvěma částem z postoje, který letos v březnu přijalo k dopravě místní zastupitelstvo: |
|
I. DOPLNĚNÍ SÍTĚ DOPRAVNÍCH STAVEB V ÚZEMÍ | |
II. ZMÍRNĚNÍ MEZIKRAJOVÉ SILNIČNÍ DOPRAVY V OBYTNÝCH ÚZEMÍCH | |
V obecné rovině Městská část Praha 15 svými usneseními konzistentně podporuje dokončení plánovaných silničních staveb zmírňujících dopady mezikrajové a mezinárodní dopravy na její obydlená území. | |
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
VEŘEJNÝ PROSTOR |
NÁVRHY A ZPŮSOBY POSTUPNÉHO ZLEPŠOVÁNÍ PODOBY VEŘEJNÉHO PROSTORU A PROSTŘEDÍ PRO ŽIVOT MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 15 |
|
Městská část dnes pečuje o 520 tis. m² ploch zeleně ve veřejném prostoru. Obecným cílem je tyto plochy postupně dále vylepšovat tak, aby byly co nevstřícnější a přátelské k občanům. |
|
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
PARKOVÁNÍ PRO DOMÁCÍ |
Tato část se věnuje další části z postoje, který letos v březnu přijalo k dopravě místní zastupitelstvo: |
|
III. PODNĚTY KE ZPŮSOBU ŘEŠENÍ PARKOVÁNÍ PRO DOMÁCÍ | |
Rozšiřování centrálních parkovacích zón má vliv na zahuštěnost parkovišť v rezidenčních zónách Prahy 15 i celého jihovýchodu Prahy. Zejména cenové relace centrálních parkovacích zón však nejsou vhodným způsobem řešení pro jejich zavedení v pražském prstenci. Podmínky přístupu k rezidenčnímu parkování také nedostatečně zvýhodňují občany s trvalým bydlištěm v Praze. | |
Způsob zavedení parkování v pražském prstenci by měl být také proveden způsobem, který by nezpůsobil odliv podnikatelských subjektů mimo Prahu, neboť následné snížení daňového výnosu Prahy jako celku by negativně ovlivnilo i příjmy městských částí v pražském prstenci. | |
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
HOSTIVAŘSKÝ |
Významné oddechové a rekreační metropolitní území Prahy založené společně s Hostivařskou přehradou v 60. letech m.s. na původních polích a lukách. | |
Pro Prahu 15 i zvláštní význam historický. Na jeho části leží plochy bývalého hradiště z doby halštatské, ze 4. – 5. století př. n. l. |
|
PROJEKTY MĚSTSKÉ ČÁSTI
|
PODNĚTY PRO SPRÁVCE LESOPARKU |
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
KONCEPT |
Přijetím usnesení Z-29 ze dne 30. 1. 2019 Zastupitelstvo městské části Praha 15 schválilo koncepci lokálních parků. |
|
Cílem této koncepce, s přihlédnutím ke skutečným finančním možnostem městské části a místním podmínkám, je stanovit seznam lokálních parků.
V rámci jejich rozvoje byl stanoven i jejich optimální územní rozsah. Souběžně byl též řešen způsob jejich majetkoprávního uspořádání včetně návrhů a požadavků na hl. město Praha. |
|
MAPA LOKÁLNÍCH PARKŮ | |
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
CYKLOSTEZKY |
Tato část se věnuje další části z postoje, který letos v březnu přijalo k dopravě místní zastupitelstvo: |
|
IV. PRIORITY SYSTÉMU BEZMOTOROVÉ DOPRAVY V ÚZEMÍ | |
Předmětem návrhu je nalezení shody nad již dříve odsouhlaseným a doplněným generelem bezmotorové dopravy na území Prahy 15 tak, aby jej bylo možné dlouhodobě prosazovat. A také stanovit střednědobé priority příprav k řešení jeho prvků jak z pohledu dosažení celistvosti jednotlivých úseků, ale také s přihlédnutím k finanční realitě rozpočtu MČ Praha 15. | |
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
HOSPODAŘENÍ S VODOU |
Jedním ze základních prvků tohoto konceptu je odstranění důsledků dlouhodobých nedůsledností při způsobu nakládání se srážkovými vodami, který byl zejména způsoben při překotné komunistické výstavbě v 70. a 80. letech minulého století. | |
Obecně při nich došlo k masivní změně způsobu nakládání s povrchovými vodami, díky které, na výrazné části území Prahy 15, došlo k odkanalizování ploch a jejich svedení do potoka Botiče. Při souvisejících dopravních stavbách z tohoto období došlo také k narušení původních srážkových přítoků Slatinského potoka a část toku Měcholupského potoka byla odvedena do kanalizačního systému. Paralelně s tehdejší výstavbou v Hostivaři a Horních Měcholupech byla odvedena část srážkových vod ze zpevněných ploch budovaného Jižního Města do Košíkovského potoka.
Důsledky výstaveb měly následně vliv na několik přívalových povodní v území a ochrana obyvatel před tímto efektem nakládání s povrchovými vodami je více popsána níže. Tato část, v rámci konceptu lepšího hospodaření se srážkovými (povrchovými) vodami, se zejména zabývá otázkami vyššího zadržování vody v krajině. Vychází též z připomínek, které městská část již v minulém roce podala do návrhu nového územního (Metropolitního) plánu. |
|
Koncept je dlouhodobým záměrem.
|
|
VSTUPTE ZDE | |
![]() |
OPRAVY KOMUNIKACÍ |
Tato část se věnuje dalším částem z postoje, který letos v březnu přijalo k dopravě místní zastupitelstvo: |
|
V. PRIORITY REKONSTRUKCE KOMUNIKACÍ | |
MČ Praha 15 tímto formuluje stanovisko ve věci priorit rekonstrukcí komunikací včetně návrhů na organizační participaci při jejich přípravě. | |
VI. POŽADAVKY VE VĚCI DOPLNĚNÍ PREVENTIVNÍCH A TECHNICKÝCH PRVKŮ MÍSTNÍ KOMUNIKAČNÍ A DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY |
|
Tato část přináší souhrn prvků komunikační a dopravní infrastruktury tak, jak ji Rada MČ Praha 15 navrhuje hlavnímu městu Praha k doplnění, výměně, instalaci, apod. Jedná se zejména o požadavky na zvýšení bezpečnosti silničního provozu a jeho účastníků a zlepšení vzhledu veřejného prostoru a cestování v PID: |
|
VSTUPTE ZDE | |
VOLEBNÍ 28,72 % |
POČET ČESKÝCH 21 |
||
POČET POSLANCŮ 751 |
ZASTOUPENÍ |
||
ANO2011 - 6 poslanců, ODS - 4 poslanci, ČPS - 3 poslanci, TOP09+STAN - 3 poslanci, KDU-ČSL - 2 poslanci, SPD - 2 poslanci, KSČM - 1 poslanec |
|||
podrobnosti zde | |||
Podkategorie
Strana 1 z 3