![]() |
Každý den nová omezení svobody občanů, prý vždy pro zavedení většího pořádku.
Jednou kvůli dohledu nad podnikateli, jindy nad domkáři. A také nad rodiči.
|
Kdo přijde na řadu přístě? Vlastníci pozemků? Myslíte si, že pozemek, který máte zapsaný do katastru nemovitostí, je váš? |
|
U toho, který je zároveň veřejně přístupnou zelení, by to tak za chvíli nemuselo být!!! |
Na konci minulého roku se v Praze zastavila diskuse o nové vyhlášce o pohybu psů na veřejných prostranstvích.
|
|
Důvodem byl nesoulad mezi městskými částmi, zároveň ani pražská koalice nebyla v této věci jednotná. V Praze je evidováno asi 100 tis. psů. | |
Tedy asi každá třetí pražská rodina má psa. | |
![]() |
Tento článek doplňuje o aktuální informace vývoj přípravy nedokončené dopravní infrastrutury na jihovýchodě Prahy a jejich souvislost s právě probíhajícími volbami do Senátu ČR.
Souvislost jistě "jen náhodnou". |
V Praze jsou letos senátní volby ve třech obvodech, dva z nich jsou na jihovýchodě metropole. Nebylo snad ani možné, aby se dostavba páteřní silniční sítě v tomto pražském regionu nestala předmětem živé debaty. | |
Zvláště poté, co Vláda ČR v květnu stavbu „511“ zařadila mezi své priority a tvrdila, že pro ni a pro dalších 10 klíčových staveb s Evropskou komisí vyřídí jiný režim a zařídí i jejich spolufinancování z fondů EU. Stavby totiž mají starší posouzení vlivu na životní prostředí (tzv. EIA).
|
|
Posléze se ale zjistilo, že 10 ostatních staveb (v regionech, kde jsou letos krajské volby) výjimku obdrželo, jen s pražskou „stavbou 511“ je jako s jedinou problém. Vzápětí se také „provalilo“, že územní rozhodnutí nemůže být vydáno, protože chybí jediné stanovisko – Ministerstva životního prostředí ČR. Jak dlouho se na něj čeká? Už 1,5 roku! | |
A to už by mohl být předvolební průšvih jako hrom. |
![]() |
.... A NA NICH TAK UŽ JSOU A BUDOU ŠKOLÁCI PŘI PŘECHÁZENÍ TRVALE VÍCE OHROŽENI.
Ti, kteří si koupili domy a byty za Prahou, blízko svého nového domova jen málokdy najdou i práci. |
Z jihovýchodu se tak, po dálnici od Brna (D1), Hradce (D11), Boleslavi (R10) i po státovkách Černokostelecké a Českobrodské, denně do hlavního města tlačí desítky tisíc aut. Ve všední ráno jsou všechny ucpané. | |
O nepochopitelné, státem blokované přípravě výstavby etapy 511 pražského okruhu, obchvatu Běchovic a Újezda n/Lesy a související Hostivařské spojky, píšeme podrobně v jiném článkuZDE | |
Ti zkušenější řidiči už vědí jak nato. Včas odbočí na místní komunikace a obytnou zástavbou městských částí se rychleji dostanou, kam potřebují. Průjezdy křižovatkami se semafory jsou už v jejich prospěch nastaveny a dalších dvacet let tak budou den co den otravovat život obyvatelům městských částí a ohrožovat děti při jejich cestě do školy.
|
|
Tento článek je tak věnován hlavně velmi obtížnému přecházení místních silničních průtahů v městských částech. |
Co je za zdržováním dokončení etapy 511 Pražského okruhu, dopravně a hospodářsky nejdůležitějšího dálničního úseku v Čechách, je zamlžováno balastem výmluv. |
|
Skutečným viníkem zdržení jsou jen politické dohody. Peníze na tuto stavbu rozhodně jsou.
|
|
Že kamiony projíždějí Štěrboholy, Hostivaří, Zahradním Městem a nyní pár let i skrz Spořilov a tím zahlcují městské komunikace a zhoršují život statisícům občanů v jihovýchodní části Prahy je známo.
Že je to hlavně kvůli nedokončené dálniční spojce vnějšího pražského okruhu nazývané trasa 511 o délce ca 12,5 km (s obchvatem Běchovic a Újezda nad Lesy), už se myslím také ví. Chcete-li se zabývat detaily historie přípravy této stavby, najdete mnoho stránek, které věc popisují.
|
|
Náš souhrn jsme připravili ZDE. |